Objetivos:
* Fazer com que os alunos demonstrem conhecimento através de questões do estilo ‘verdadeiro ou falso’, bem como opinem mostrando senso crítico;
* Fazer com que tenham contato com obra cinematográfica/literária e repensem o mundo através dela.
* Valer-se da interdisciplinariedade (Inglês, Literatura e Artes) como forma de aprendizagem.
1. Formar duplas ou trios.
2. Assistir ao filme ‘Ensaio sobre a cegueira’.
3. Responder ao que segue:
3.1 True (T) or false (F)?
a) Blindness (Portuguese: Ensaio sobre a cegueira, meaning Essay on Blindness) is a novel by Portuguese author José Saramago. It was published in Portuguese in 1995 and in English in 1997. ( )
b) Blindness is the story of an unexplained mass epidemic of blindness afflicting nearly everyone in an unnamed city, and the social breakdown that swiftly follows. ( )
c) The blindness is called ‘Black Blindness’. ( )
d) The main characters are a doctor and his sister. ( )
e) The sudden onset and unexplained origin and nature of the blindness cause widespread panic, and the social order rapidly unravels as the government attempts to contain the apparent contagion and keep order via increasingly repressive and inept measures. ( )
3.2 What do you think about? (This part can be answered in Portuguese)
a) What do you think about survival?
b) If you could not see the world anymore, what would you do?
c) Do you think violence can be used? Why (not)?
d) The first part of the novel/film follows the experiences of the central characters in the filthy, overcrowded asylum where they and other blind people have been quarantined. Hygiene, living conditions and morale degrade horrifically in a very short period, mirroring the society outside. Does this make you think about life? In what sense?
e) What have you learned with this movie/book? Can you see life with the same eyes?
4. O trabalho deve ser entregue impresso ou escrito ao professor.
5. A dupla (ou o trio) deve estar preparada(o) para um pequeno seminário em sala de aula sobre o filme no dia da entrega.
6. Inspirados no filme, façam um desenho sobre ele, algo que reflita sua mensagem ou seu pensamento sobre o conteúdo.
7. Valor: 10 pontos divididos da seguinte forma:
- 5 pontos para a parte impressa/escrita (questões dos itens 3.1 e 3.2 respondidas mais o desenho);
- 5 pontos para a participação no seminário.
8. Data da entrega e do seminário: 11/11/09.
* Fazer com que os alunos demonstrem conhecimento através de questões do estilo ‘verdadeiro ou falso’, bem como opinem mostrando senso crítico;
* Fazer com que tenham contato com obra cinematográfica/literária e repensem o mundo através dela.
* Valer-se da interdisciplinariedade (Inglês, Literatura e Artes) como forma de aprendizagem.
1. Formar duplas ou trios.
2. Assistir ao filme ‘Ensaio sobre a cegueira’.
3. Responder ao que segue:
3.1 True (T) or false (F)?
a) Blindness (Portuguese: Ensaio sobre a cegueira, meaning Essay on Blindness) is a novel by Portuguese author José Saramago. It was published in Portuguese in 1995 and in English in 1997. ( )
b) Blindness is the story of an unexplained mass epidemic of blindness afflicting nearly everyone in an unnamed city, and the social breakdown that swiftly follows. ( )
c) The blindness is called ‘Black Blindness’. ( )
d) The main characters are a doctor and his sister. ( )
e) The sudden onset and unexplained origin and nature of the blindness cause widespread panic, and the social order rapidly unravels as the government attempts to contain the apparent contagion and keep order via increasingly repressive and inept measures. ( )
3.2 What do you think about? (This part can be answered in Portuguese)
a) What do you think about survival?
b) If you could not see the world anymore, what would you do?
c) Do you think violence can be used? Why (not)?
d) The first part of the novel/film follows the experiences of the central characters in the filthy, overcrowded asylum where they and other blind people have been quarantined. Hygiene, living conditions and morale degrade horrifically in a very short period, mirroring the society outside. Does this make you think about life? In what sense?
e) What have you learned with this movie/book? Can you see life with the same eyes?
4. O trabalho deve ser entregue impresso ou escrito ao professor.
5. A dupla (ou o trio) deve estar preparada(o) para um pequeno seminário em sala de aula sobre o filme no dia da entrega.
6. Inspirados no filme, façam um desenho sobre ele, algo que reflita sua mensagem ou seu pensamento sobre o conteúdo.
7. Valor: 10 pontos divididos da seguinte forma:
- 5 pontos para a parte impressa/escrita (questões dos itens 3.1 e 3.2 respondidas mais o desenho);
- 5 pontos para a participação no seminário.
8. Data da entrega e do seminário: 11/11/09.
A TEACHER QUE DIFICULDADE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ResponderExcluirNada de dificuldade, Aline. Agora que lhe expliquei como funciona, ficou mais claro?
ResponderExcluir